30 okt

Beter slapen kun je leren

 

Heb je vaak moeite om in slaap te komen?
Lig je vaak hele nachten te woelen en te draaien in bed?
Ben je regelmatig vroeg wakker en lukt het dan niet meer in te slapen?
Begin je vaak vermoeid aan een nieuwe dag?
Ben je door slecht slapen regelmatig prikkelbaar of minder geconcentreerd?

En wil je weer beter slapen?


Dan is dit het moment om een slaaptraining te volgen!

 

Een slaaptraining is een individueel trainingstraject waarin we onderzoeken wat jij kunt doen (en laten) om slaapproblemen aan te pakken en weer beter te kunnen slapen. In een slaaptraining komen allerlei aspecten van slaap en slapeloosheid aan bod.

Slaapeducatie en slaapgewoonten

Slaapeducatie bestaat uit voorlichting over slaap en slapeloosheid, de functie van slaap, de verschillende slaapfasen, de biologische klok en slaapstoornissen. We bekijken jouw slaapgewoonten en je krijgt hierover persoonlijke adviezen en tips.

Gedachten

Tijdens de wakkere uren ’s nachts hebben gedachten en zorgen vaak vrij spel. We onderzoeken welke gedachten je uit je slaap kunnen houden en hoe je hiermee om kunt gaan. Zorgen over slapeloosheid en de gevolgen voor je gezondheid kunnen je juist wakker houden.  We bekijken welke niet-realistische gedachten en verwachtingen je hebt over slapen en hoe we die kunnen omvormen naar meer realistische gedachten en verwachtingen.

Spanning en ontspanning

We besteden aandacht aan technieken om spanning in je lichaam op te sporen en te leren ontspannen, zowel ’s nachts als overdag.

 

Wat kun je verwachten?

Een slaaptraining is geen training waarin je achteruit gaat zitten en wacht tot je in slaap valt:  een slaaptraining is een traject van ongeveer 8 weken waarbij je wekelijks een individueel gesprek hebt van een uur. Daarnaast ga  je thuis aan de slag met oefeningen en praktische opdrachten om te komen tot nieuwe slaapgewoonten en een slaapritme dat bij jou past.

Wat ga je er van merken?

Slecht slapen is niet enkel een probleem in de nachtelijke uren, maar heeft vaak ook zijn weerslag op je dagelijks welbevinden. Je kunt minder geconcentreerd zijn, prikkelbaar,  moeite hebben om dingen te onthouden. We staan stil bij de gevolgen van slapeloosheid voor je functioneren overdag. We reiken je manieren aan om meer innerlijke rust te creëren.

De kosten

€ 80,- per trainings-sessie van een uur.

Vergoeding

als je aanvullend verzekerd bent, worden de trainingssessies door de meeste verzekeraars (gedeeltelijk) vergoed. Raadpleeg je polis voor  vergoedingen voor alternatieve geneeswijzen.

Met een slaaptraining van 8 weken kun je je nachtrust aanzienlijk verbeteren.

© Copyright De Roos, training, coaching, therapie | Disclaimer| Cookie Statement | Sitemap & Archief | Contact | Website door De Starterwebsite